29/01/2020 Hati Hati

29 januari 2020 - Samarinda, Indonesië

Vandaag zijn we opnieuw om 07:30 bij Sempaja, ditmaal om een heerlijke groente porridge te nuttigen. Dr. Tiara gooit zonder blikken of blozen zowat een complete zak sambal in haar eten. Vandaag gaan we met de coassistenten op huisbezoek bij nog een patient met TB en een patient met DHF. Omdat we een gat in de middag hebben, en ik tegen de enthousiaste dr. Tiara gezegd heb dat ik het batik in hun uniformen zo mooi vind, stuurt ze ons er met alle co's opuit om dit te gaan kopen. Op donderdag wordt hier namelijk volgens traditie vanuit de overheid batik gedragen, prachtige printjes. Hierna genieten we van een lekkere lunch, ik van een vega nasi goreng en Milou en Bram van ruggenmergsoep. Opnieuw, zij liever dan ik. De huizen zijn hier op sommige plekken zo laag dat Bram er nauwelijks onderdoor kan. 'Hati Hati' geblazen voor zijn hoofd dus. We worden ook uitgenodigd voor een bruiloft van een oud co-assistent, geen idee wie het is maar Ermina verzekert me dat het dus absoluut niet raar is als we meegaan. Voor zaterdag hebben we dus op de planning staan om de show te gaan stelen op de grote dag van een ander. Omdat Milou niet heeft kunnen slagen voor haar outfit gaan we in de avond nogmaals op zoek naar een batik winkel. We vinden een geschikte waar Milou een mooie jurk koopt. Blijkbaar wordt deze enkel als set verkocht, voor de indo ANWB koppeltjes, waardoor ze er nog een blouse bijkrijgt voor haar date. De enige date die wij hier hebben is echter deet, aangezien de muggen behoorlijk aan het optrekken zijn. Wel heb ik geleerd dat de salamander de natuurlijke vijand is van de mug, dus misschien dat ik moet leren om Harry wat meer te waarderen. Verder koop ik nog 2 paar nieuwe schoenen, een in maat 37 en een in maat 40 (?!) en eten we sushi. Morgen gaan we naar de Posyandu voor de kinderen in een wat mindere wijk. Hij is niet open, maar speciaal voor ons komen de 'Kader', de vrouwelijke leiders, om ons een rondleiding te geven. Mimpi indah!