09/01/2020 Bahasa Belanda

9 januari 2020 - Samarinda, Indonesië

Donderdag is het dan toch echt zover: we hebben onze eerste echte face to face afspraak met een arts! Op zijn Nederlands zijn we zo'n 20 minuten te vroeg voor deze afspraak van 10 uur. Om kwart voor 10 loopt de betreffende arts naar ons toe, en spreekt ons in het Nederlands aan. Leuk om hier iemand te leren kennen die Nederlands spreekt (bahasa Belanda). Ik kom er niet achter hoe dit komt. Hij schudt ons de hand en vertelt dat hij zich er erg op verheugt om ons de 23e en 24e weer te zien, wanneer hij ons colleges gaat geven. Hij vertelt dat hij ons heel veel gaat leren. Goed om te horen, zeggen wij. Hierna wordt een beetje ongemakkelijk duidelijk dat we voor nu wel weer kunnen vertrekken.

Zo geschiedt het dat ik om 10 uur weer met mijn bakkes aan het zwembad lig. Dit keer lees ik Joost Zwagerman's Vals Licht uit en let ik niet goed op mijn hoofd en rug; ik verbrand als een kreeft. Hard gaan hier. Ik schaf een kobo plus abonnement aan, daar ik vermoed dat dit de komende tijd goed van pas gaat komen. 's Avonds besluiten we dat het tijd is om normaal te doen en gaan we weer eens lekker bbqen.  Tot zover wel de updates van vandaag.

Oh nee, er gebeurt toch nog iets. De dokter van vrijdag (morgen) laat ons weten nog in Jakarta te zitten. Ik vraag rond om boekentips en krijg zo toch nog een productieve planning voor morgen rond: ik ga Het huis van de moskee van Kader Abdolah lezen.